Puhelimen ikoni040 837 8977

Sisällöntuotanto

Sisältömarkkinointi on digimarkkinoinnin ydin, joka saa asiakkaasi toimimaan. Sisältömarkkinoinnilla tarkoitetaan markkinoinnin muotoa, jossa tuotat ja jaat arvokasta, kiinnostavaa ja kohderyhmälle hyödyllistä sisältöä, joka houkuttelee potentiaalisia asiakkaita ja rakentaa luottamusta. Toisin sanoen – et mainosta suoraan tuotteitasi, vaan autat asiakkaita ratkaisemaan ongelmia ja vastaamaan kysymyksiin. Kun asiakas saa apua ja tietoa, hän muistaa sinut ja on todennäköisemmin valmis ostamaan juuri sinulta.

Sisältömarkkinointi on olennainen osa yrityksen markkinointistrategiaa, joka keskittyy laadukkaan ja kohdennetun sisällön luomiseen eri kanaviin. Sen tavoitteena on vahvistaa brändiä, sitouttaa asiakkaita ja edistää liiketoiminnan tavoitteita.

Esimerkkejä sisältömarkkinoinnista:

  • Blogikirjoitukset, oppaat, vinkkilistat
  • Asiakastarinat ja referenssit
  • Sosiaalisen median postaukset
  • Sähköpostisisällöt
  • Videot, webinaarit, podcastit
  • Infograafit ja ladattavat materiaalit

Miksi sisällöntuotanto on tärkeää?

Laadukas sisältö erottuu kilpailijoista ja luo arvoa kohdeyleisölle. Se auttaa rakentamaan luottamusta, parantamaan hakukonenäkyvyyttä ja lisäämään asiakasuskollisuutta. Hyvin suunniteltu sisältöstrategia varmistaa, että viestisi tavoittaa oikeat ihmiset oikeaan aikaan.

Sisällöntuotannon osa-alueet:

  1. Graafinen suunnittelu: Visuaalinen kerronta saa pysähtymään, synnyttää tunteen ja kertoo tarinan. Ilman vahvaa visuaalisuutta viestien tulvassa on vaikeaa menestyä.
  2. Valo- ja videokuvaus: Laadukkaiden ja omaleimaisten valokuvien ja videokuvien merkitys on arvossa nyt enemmän kuin koskaan, kun kaikilla on kamera taskussaan. Kuvilla on erittäin tärkeä merkitys esimerkiksi sosiaalisessa mediassa, verkkosivuilla ja lehtimainoksissa.
  3. Kuvitus: Kuvituskuva tiivistää, havainnollistaa, elävöittää, luo tunnelmaa ja selkeyttää tarinaa.
  4. Copywriting: Copywriting on kaikessa yksinkertaisuudessaan tekstillä myymistä. Ensimmäiset sanat määrittävät tekstin tehon. Siksi on erittäin tärkeää tuntea kohderyhmä ja oikea tulokulma.

Miten aloittaa sisältömarkkinointi?

Aloita määrittelemällä yrityksesi tavoitteet ja kohdeyleisö. Tämän jälkeen laadi sisältöstrategia, joka kattaa edellä mainitut osa-alueet ja varmistaa yhtenäisen viestin kaikissa kanavissa. Muista seurata ja analysoida sisällön suorituskykyä, jotta voit jatkuvasti parantaa ja kehittää strategiaasi.

Panostamalla monipuoliseen ja laadukkaaseen sisällöntuotantoon yrityksesi voi vahvistaa brändiään, erottua kilpailijoista ja saavuttaa kestävää kasvua.

Kasvata liiketoimintaasi sisältömarkkinoinnin avulla

Ota yhteyttä ja selvitä, kuinka sisältömarkkinointi voi auttaa yritystäsi kasvamaan, tavoittamaan uusia asiakkaita ja parantamaan näkyvyyttä.

Ota yhteyttä

 

 

Asiakkaan ääni.

“Kustannustehokasta ja määrätietoista, pysytään asiassa. Tavoitteellisuus on huikeata, samoin joustavuus, kokonaisuuden järjestäminen ja projektin todella tiukassa aikataulussa pitäminen. Saimme kaiken mitä tarvitsimme ja vielä paljon enemmän. Mahtava suoritus!”

Matti Muhonen, toimitusjohtaja
Agile Composites Oy

“Sorja Productions sisäistää nopeasti liiketoiminnan ytimen ja sen vaikeimmatkin vivahteet. Yrittäjänä koen, että tärkeää asioiden edistämisen kannalta on ollut Sorja Productionsin ihailtava reagointinopeus.”

Esa Keskisaari, toimitusjohtaja
Suomen Tieverkko Oy

“Oikein mukavaa yhteistyötä, hyvin ”näpeissä” pidetty projekti sekä aikataulullisesti että lopputuloksen kannalta.”

Tuovi Litmanen-Tuomi, talousjohtaja
Imatran Seudun Sähkö

”Sorja Productions on luova, korkeatasoinen, joustava, kuunteleva ja helposti lähestyttävä viestintätoimisto. Voimme huolettomasti heittää asiat Sorja Productionsin hoidettaviksi, ja ne toteutuvat sovitussa aikataulussa. Vahvuutena on herkkyys löytää asian keskeinen ydin helposti ja nopeasti sekä viestiä se ymmärrettävästi.”

Markku Vengasaho, lehtori
Kondiittorimestareiden vastuukouluttaja
Saimaan ammattiopisto Sampo

“Olemme tehneet lukuisia onnistuneita markkinointiviestinnän toteutuksia Sorja Productionsin kanssa, ja haluamme jatkossa tehdä yhteistyötä nimenomaan Sorja Productionsin kanssa.”

Kati Räisänen, toimitusjohtaja
CDM Design & Involver

“Kiitos ❤️ Työ sujui sovitusti ja saatiin todella raikas, hieman erilainen ilme apteekille. Kommunikaatio oli helppoa ja helposti tavoitti teidät. Minut pidettiin hyvin ajan tasalla ja sivujen julkaisu oli juuri kuten oli sovittu.”

Niina Metelinen, apteekkari
Apteekki Lappee

“Kiitos ilosta ja valosta, jota toitte toimintaamme. Teidän vahvuutenanne on herkkyys ja kauneus, taito löytää juuri se, mitä itse ei löydä. Olemme saaneet luovaa ja luotettavaa palvelua oman viestintämme ja oman ilmeemme suunnittelussa ja rakentamisessa.”

Leea Ohtamaa
Ingin tila

"Kiitoksia hyvästä yhteistyöstä. Hinta-laatusuhde oli todella hyvä, kaikki tuli aikataulussa. Toimeksianto oli heti ymmärretty oikein ja edistetty asioita toivottuun suuntaan.
Löytyi joustoa aikatauluun suhteen, reagoitu erittäin nopeasti ja kädenjälki oli erinomainen. Yhteistyö oli sujuva ja mutkaton. Olemme kaikin puolin erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön.

Katja Vehviläinen, johtaja
goSaimaa Oy

Mistä nyt puhutaan?

Liity verkostoomme ja kuulet ensimmäisenä raikkaat näkökulmat brändisuunnitteluun, markkinointiin, viestintään ja asiakasymmärrykseen.

2025 © Sorja Productions Oy Tietosuojaseloste ja evästeasetukset